4 Aralık 2018 Salı

SCCM ile Windows Update Remove Nasıl Yaplır.


Merhaba,  büyük yapılarda genellikle  SCCM ile Windows update dağıtımlarını gerçekleştiririz. Ve bu dağıtım operasyonlarını  Automatic Deployment Rule ile otomatik hale getiririz.
Fakat bazı durumlar da bazı yüklediğimiz veya sistemlerde yüklü olan bir update’i kaldırmamız gerekebilir. İnternette genellikle Türkçe olarak SCCM ile nasıl update dağıtımı yapılacağına yönelik paylaşımlar olduğu için bu yazıyı yazma gereği gördüm. Çünkü SCCM ile update dağıtımı yaparken bir update’i kaldırmanız gerektiğinde bu işlemin nasıl gerçekleştiğini bilmeniz gerekiyor.
Danışman isimli  Windows 7 bilgisayar da yüklü olan “2900986”  id’li KB’yi sistemden kaldıracağız.





Öncelikle,  update kaldırma işleminde işimize lazım olan Task Sequence oluşturma ile işlemlere başlayabiliriz.
SCCM Console\Software Library\Overview\Operating Systems\Task Sequences > Create Task Sequence  adımı ile ilerlemeliyiz.




Gelen ekranda Create a new custom task sequence seçimini yapmalıyız.




Gelen ekranda task sequence isim bilgisini açıklayıcı olarak girebilirsiniz. Ben örneğimde kaldırmak istediğim KB ismini belirttim.




Kalan adımlarda herhangi bir değişiklik yapmadan Next ile ilerleyerek Task Sequence oluşturma işlemini tamamlayabiliriz.





Oluşturmuş olduğumuz Task Sequence’i   editleyerek çalışması için bazı  parametrelerin girişini yapacağız.
Task Sequence üzerinde Sağ Click Edit seçeneği ile devam ediyoruz.
Gelen Edit penceresinde > Add >General > Run Command Line seçimini yapıyoruz.





Gelen Run Command Line penceresinde gireceğimiz parametreler aşağıdaki gibi olmalıdır.
Command Line : C:\Windows\System32\wusa.exe /uninstall /kb:2900986 /quiet /norestart
Burada yazdığımız komutu test etmek isterseniz  Cmd üzerinde Admin hakkı ile çalıştırabilir ve belirttiğiniz id’ye sahip updatein uninstall edildiğini test edebilirsiniz.



Gerekli olan Task Sequence hazırlanmış durumda.
Şimdi hazırladığımız Task Sequence’i deploy aşamasına geçebiliriz.
İlgili Task Sequence üzerinde  sağ Click > Deploy seçeneği ile ilerleyelim.





Collection seçiminizi kendi yapınıza göre belirleyin. Benim tavsiyem ve Production ortamlar da kullandığım  her işletim sistemi versiyonu için ayrı Collection oluşturmak ( Win7,8,10) ve o Collectionları baz alan Uninstall collectionları hazırlamak. Örneğimde de böyle yaptım.




Deploymenet Settings tipini Required yapıyorum.  Çünkü kaldırma işleminin zorunlu olmasını istiyorum.




Scheduling kısmını hemen uygulanması için As soon as possible olarak ayarlıyorum. Dilerseniz belirttiğiniz bir tarihi set edebilirsiniz.




User Experience ekranında herhangi bir değişiklik yapmıyorum. Çünkü deploy ettiğim sistemlerin restart olmasını vb istemiyorum. Kullanıcı ekranına da task sequence çalışmasının yansımasını istemiyorum.




Alerts kısmında değişiklik yapmadığım için ekran görüntüsü paylaşmıyorum.
Distribution Points ayarımı aşağıdaki gibi bırakıyorum.




Kalan adımlar da değişiklik yapmıyor ve direk Next ile işlemi tamamlıyorum.




İşlemimizi test edelim ama öncesinde  Deployment yaptığımız Device Collection  üzerinde  Machine Policy’i tetikleyelim ki Clientlar policy alma süresini beklemeden harekete geçsin  J
SCCM yapınızı daha etkin yönetmek için Right Click Toolu yüklemenizi öneririm.




Teste tabi tuttuğumuz Client’ımız ilgili  task sequencei almış ve uygulamış.




Her şey başarılı görünüyor J




Hazırladığınız Task Sequence’i şablon olarak kullanabilirsiniz.
Run command line parametresindeki KB id’sini değiştirerek yeni ortaya çıkan kaldırmak istediğiniz updateleri kaldırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

VMware ESXI Custom Vendor ISO

 Merhaba, HPE Lenovo Dell gibi üreticilerin fiziksel sunucularına ESXI kurmak isterseniz Üreticiye özel hazırlanmış Custom ESXI ISO'Ları...