23 Nisan 2020 Perşembe

Windows Admin Center ile Sanal Sunucu oluşturma.


Merhaba,  Windows Admin Center ürünü ile On Premise yapıdaki Hyper V hostlarınızı yönetiyorsanız WAC arayüzü üzerinden OS deployment işleminide kolaylıkla yapabilirsiniz.
Hyper V rolünü çalıştıran sunucu veya sunucularınız  WAC üzerinde ekli ise herhangi bir  Extension kurmanıza gerek kalmadan Hyper V ortamınızın yönetimini de yapmanız mümkün.
Demo ortamım aşağıdaki gibidir.  NODE01 isimli sunucum  WAC üzerinde ekli ve bu sunucum üzerinde aynı zamanda HYPER V rolü yüklü durumda.




Bu sunucumu WAC üzerinden kontrol ettiğimde aşağıdaki gibi Virtual Machines alanı üzerinden Hyper V tarafını yönetebiliyorum.

Inventory kısmında ise Hyper V Hostum üzerinde bulunan sanal makinalar mevcut.
VM Stop, Start, Create işlemlerini yani operasyonel tüm  işlemleri bu alandan gerçekleştireceğiz.



New  ile ilerleyerek yeni VM oluşturma işlemini başlatalım.


Name: bu alanda oluşturacağımız sanal sunucuya isim veriyoruz.
Generation: bu alanda ise Hyper V sanal makine türünü seçiyoruz. Gen1 veya  Gen2. Aralarındaki farklılıklara değinmiyorum.
Path: bu kısımda ise  Hyper V sanal sunucusunun virtual disk .vhd veya .vhdx dosyasının tutulacağı path ile   Config dosyalarının tutulacağı dizin bilgisini soruyor. Ben Hyper V host kurulumu yaptıktan sonra  Hyper V settings üzerinden aşağıdaki gibi bu seçimleri yapmıştım. Dolayısıyla oradaki belirttiğim path’ler otomatik olarak burada karşıma çıktı.



Virtual Processors:  ilgili VM de kaç cpu olacağını seçiyoruz.
Enable nested Virtualization :  içiçe sanallaştırmayı oluşturacağınız VM için aktif etmiş oluruz.



Memory:  sanal sunucuya tahsis edeceğimiz Ram miktarını belirliyoruz.
Use Dynamic Memory özelliğini açarak  minimum maksimum ram kullanımı belirtebilirsiniz.
Network:  oluşturacağımız sanal sunucunun haberleşmesi için network seçimi yapıyoruz. Hyper V Host’um üzerinde tek virtual Switch tanımlı ve oda listede geldiği için direk seçtim. Hyper V hostunuzun Virtual Switch Manager üzerinde ki tüm Switch tanımlarını listede görebilirsiniz.
Storage kısmında Add diyerek sanal diskimizi dilediğimiz boyutta oluşturabiliyoruz.
Storage ekranında oluşturacağım VM için disk boyutumu belirledim. Dilersek elimizde var olan bir .vhdx veya  .vhd dosyasınıda bu alandan gösterebiliriz. Aynı zamanda işletim sistemi kurulumunun ne şekilde yapılacağını da bu alandan belirleyebiliyoruz. Ben  bu alandan ISO dosyası gösterdim.
Create diyerek VM oluşturma işlemini tamamlıyoruz.



Sunucumuzu WAC arayüzünden oluşturduktan sonra aynı ekranda start edip Connect tıklıyoruz.

Görüldüğü üzere OS deployment işlemimiz başladı J


Disconnect diyerek VM’e olan ekran bağlantımızı sonlandırabiliriz.

Hiç yorum yok:

VMware ESXI Custom Vendor ISO

 Merhaba, HPE Lenovo Dell gibi üreticilerin fiziksel sunucularına ESXI kurmak isterseniz Üreticiye özel hazırlanmış Custom ESXI ISO'Ları...