Merhaba, SCCM 1702 ve sonraki sürümler ile Client ve Server
sistemlere merkezi Windows update
dağıtımı yapıyorsanız bazı durumlar da
Client veya Server sistemlerinizin dağıttığınız updateleri sağlıklı alıp
almadığını veya “Update scan” süreçlerinin sağlıklı olup olmadığını kontrol
etmeniz gereklidir.
Yaptığım bir proje de karşılaştığım bir hata ve çözümünü
paylaşıyorum.
Hata: Client
sistem SCCM SUP Rolü ile iletişime geçerek
software update scan cycle
işlemini yapmıyordu. Client
sistem üzerinde C:\Windows\CCM\logs\ dizinine
gelerek kontrol ettiğim WUAHANDLER.log
dosyasının durumu aşağıdaki gibiydi.
Bu log dosyasından istediğim açıklayıcı veriyi alamadığım için kontrol ettiğim 2.log dosyası ScanAgent.log dosyası idi. Bu log dosyasındaki hata aşağıdaki gibidir.
İlgili hatanın çözümünü aşağıdaki şekilde buldum.
\Administration\Overview\Hierarchy Configuration\Boundary
Groups alanına gelerek Default Boundary Groups özelliklerine giriyoruz. > References
sekmesine SCCM SUP rolü yüklü olan SCCM site serverımızı veya
serverlarımızı ekliyoruz. Ardından client policyleri manuel tetikleyebiliriz
veya bir süre sonra Client ve Server
sistemler update Scan sürecini
tetikledikten sonra scanagent.log dosyasından süreci takip edebiliriz.
Aynı sistemin ScanAgent.log dosyasına yukarıdaki işlemleri
yaptıktan yaklaşık 10 dakika sonra tekrar baktığımızda sorunun çözüldüğünü aşağıdaki
şekilde görebiliriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder