18 Ocak 2019 Cuma

SCCM ile Update dağıtımı esnasında Client sistemlerin log dosyasına düşen “Failed to run BeginSearch() on WUAgent. Error = 0x80080005.” Hatasının çözümü.


Merhaba,  SCCM ürünü ile merkezi update dağıtımı gerçekleştiriyorsanız, bazı durumlar da bazı client veya update dağıtımını yaptığınız server sistemlerin  gönderdiğiniz updateleri düzenli almadığını veya update kontrolünü yapmadığını fark edebilirsiniz. Bu durumda öncelikli client sistem üzerinde kontrol etmeniz gereken bazı log’lar mevcut. Update dağıtımı esnasında sorun yaşadığınız Client sistem üzerinde aşağıdaki path’e erişerek ilgili log dosyasını kontrol ederek işlemlere başlayabiliriz.
Sorun yaşayan Client veya Server sistem de C\Windows\CCM\Logs dizininde kontrol etmeniz gereken ilk log dosyası  WUAHandler.log dosyasıdır. Bu dosyayı cmtrace toolu ile açtığınız da update gönderimi yapmak istediğiniz istemciniz ile SUP server arasında olan trafik ve içeriği mevcuttur.




Bizim sorun yaşadığımız Client sistemimizin  log dosyasında aşağıdaki gibi bir failed uyarısı var.




Hatanın kaynağı bu sorunu yaşadığınız client veya Server sistemin local servislerindeki Windows update Servisinin çalışmıyor veya stop durumda olması.




İlgili servisi started duruma alıp  software Scan sürecini tekrar tetiklemeniz yeterlidir.

Hiç yorum yok:

Unlinked Durumda olan GPO'ları listeleme

 Merhaba, Büyük yapılarda veya çoklu AD Domain ortamlarında Merkezi yönetimi kolaylaştırmak için Group Policy Object işimizi oldukça kolayla...