Merhaba, SCCM ürünü
ile merkezi update dağıtımı gerçekleştiriyorsanız, bazı durumlar da bazı client
veya update dağıtımını yaptığınız server sistemlerin gönderdiğiniz updateleri düzenli almadığını
veya update kontrolünü yapmadığını fark edebilirsiniz. Bu durumda öncelikli
client sistem üzerinde kontrol etmeniz gereken bazı log’lar mevcut. Update dağıtımı
esnasında sorun yaşadığınız Client sistem üzerinde aşağıdaki path’e erişerek
ilgili log dosyasını kontrol ederek işlemlere başlayabiliriz.
Sorun yaşayan Client veya Server sistem de C\Windows\CCM\Logs
dizininde kontrol etmeniz gereken ilk log dosyası WUAHandler.log dosyasıdır. Bu dosyayı
cmtrace toolu ile açtığınız da update gönderimi yapmak istediğiniz istemciniz
ile SUP server arasında olan trafik ve içeriği mevcuttur.
Bizim sorun yaşadığımız Client sistemimizin log dosyasında aşağıdaki gibi bir failed
uyarısı var.
Hatanın kaynağı bu sorunu yaşadığınız client veya Server
sistemin local servislerindeki Windows update Servisinin çalışmıyor veya stop
durumda olması.
İlgili servisi started duruma alıp software Scan sürecini tekrar tetiklemeniz
yeterlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder