27 Eylül 2020 Pazar

SCCM / MECM Client Configurations Tabı görünmüyorsa çözümü.

Merhaba,  SCCM veya yeni adıyla Microsoft Endpoint Configuration Manager  ürünü ile Security baseline'lar veya dilediğiniz tür de baseline'lar oluşturup dağıtabilir ve sistemlerinizi yönetebilirsiniz. geçen gün iletilen bir vaka'da  SCCM Client üzerinde Configurations sekmesinin olmadığı yönündeydi. 

sağlıklı çalışan SCCM / MECM Client üzerinde Control Panel veya denetim masası üzerinden baktığınızda aşağıdaki Configurations tabını görüyor olmanız gerekli.


iletilen vakadaki SCCM Client da ise üstteki Configurations tabı mevcut değildi.


sorun çözerken Tüm Altyapı ürünlerinde kişisel tercihim En basit Varyasyon'dan en zora doğru adım adım ilerlemek yönünde. ürünlere olan uzmanlığınız ileri düzeyde ise şayet uygulamanız gereken yani kontrol etmeniz gereken öncelikli en basit adımları zaten biliyor olursunuz.

benim yaptığım ilk kontrol sonrasında sorun çözüldü. fazla uğraşmam gerekmedi. 

SCCM > Administration > Client Settings üzerinde > Compliance Settings ayarını aşağıdaki şekilde değiştirdim. 

bu ayar ben kontrol ettiğimde "No" olarak ayarlıydı ben "Yes" olarak değiştirdim.

devamında,  Client Policy evaluation Cycle Tetikleyerek durumun düzeldiğini gördüm.


Peki,  yaptığınız ayar ya işe yaramazsa O zaman edindiğim saha tecrübesi karşılığında öncelikle MP ile ilgili logları kontrol etmenizi öneririm.


Hiç yorum yok:

VMware ESXI Custom Vendor ISO

 Merhaba, HPE Lenovo Dell gibi üreticilerin fiziksel sunucularına ESXI kurmak isterseniz Üreticiye özel hazırlanmış Custom ESXI ISO'Ları...