Merhaba, bugün karşılaştığım bir sorun ve bulduğum
çözümü sizlerle paylaşmak istiyorum. Ortamınız da Server 2012 R2 üzerinde
konumlandırılmış RDS ( Terminal Server ) mimariniz mevcutsa ve kullanıcılarınız
RDS sunucularınıza bağlandıklarında Masaüstü ikonlarının gelmediğini ve Start
menünün işlem yapmaya kapalı yani pasif durumda olduğunu iletiyorlarsa
öncelikle aşağıdaki KB numaralarını paylaştığım updatelerin RDS sunucularınız
da yüklü olup olmadığını kontrol etmenizi öneririm. Microsoft’un Ocak ve Şubat 2018 tarihlerinde release etmiş
olduğu updateler olduğu için çoğu sistemde şu an yüklü olmayabilir. Şayet sizin
RDS sunucularınız da ilglii updateler Yüklüyse bu updateleri Uninstall ederek
RDS sunucu veya sunucularınızı restart etmeniz gerekiyor.
İlgili KB
bilgileri : KB 4055001, KB 4074594 ve KB 4054980.
Ek not: Ortamınız
bir Telekom operatörü, banka çağrı merkezi, sağlık grubu gibi bir sektöre
hizmet eden kuruluşsa Thinclient olarak adlandırdığımız ince istemcileriniz
mutlaka olacaktır bu sorunu thinclient sistemlerinizde sadece bu updateleri RDS
serverlarınızdan uninstall ederek çözemeyebilirsiniz.
En güzel ve her zaman yaptığım öneri Updateleriniz için Production ortamınızdaki uygulama ve sistemleri doğrudan kurgulayarak bir Test ortamı oluşturun ve önce test ortamlarınız da update geçişlerini uygulayarak gözlemleyin :)
En güzel ve her zaman yaptığım öneri Updateleriniz için Production ortamınızdaki uygulama ve sistemleri doğrudan kurgulayarak bir Test ortamı oluşturun ve önce test ortamlarınız da update geçişlerini uygulayarak gözlemleyin :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder