29 Kasım 2017 Çarşamba

SCCM 2012 R2 İmage Dağıtımı esnasında Alınan (0x80070490) Hatasının çözümü.

Merhaba, System Center Configuration Manager ürünü ile OS Deployment işlemi gerçekleştiriyorsanız Sıfır kurulum veya hazırlamış olduğunuz imajları dağıtırken  bazı hatalarla karşılaşabilirsiniz.  Elinizdeki hazırlamış olduğunuz .wim uzantılı imajı dağıtırken alabileceğiniz örnek bir hatayı aşağıda paylaşıyorum. Ortamımda ki istemcilerime  SCCM üzerinden işletim sistemi dağıtımı yapıyorum.  Ve 2 tür de işletim sistemi dağıtımım mevcut. 1. Sıfır kurulum dediğimiz  referans bir bilgisayara veya notebook cihaza hem kurulum yapıp hem de o cihazın sysprep’li halinin imajını aldığımız kurulum yöntemi. 2. Yöntem ise  Hazır imaj dediğimiz  uygulamalar kurulmuş gerekli updateler geçilmiş sysprep işlemi yapılmış ve dağıtıma hazır imaj türüdür.


2. seçenekteki dağıtım türüyle  hazır imajı gönderirken bir hata ile karşılaştım.
Aşağıda göreceğiniz üzere.



Bu hatanın nedeninden kısaca bahsetmek gerekirse,  işletim sistemi dağıtımı esnasında  yükleme yapılacak makine için oluşturulan imaj paketi türünden kaynaklı bir sorun.
SCCM Console aracını açarak  sırasıyla >  Software Library > Task Sequences >  hazır imaj dağıtımı yapmak için oluşturduğumuz  Task Sequence  > Edit diyerek aşağıdaki  alanda bir değişikliğe gitmemiz gerekiyor. Çünkü,  Image kısmındaki  1-1 olan ilk 100 mb ya da 350 mb lık bölümdür. Yani C diskindeki  Reserved alan olarak algılayabiliriz.  Kurulumu buraya yapamayacağı ı için bu hatayı üretmektedir.



Doğru Image olarak  2-2 seçeneğini seçerek bu hatayı önlemiş olacağız.



Bu önemli ayar değişikliğini yaptıktan sonra hazırlamış olduğunuz .wim uzantılı imajı dağıtırken sorun yaşamazsınız J
İyi Çalışmalar.

Hiç yorum yok:

VMware ESXI Custom Vendor ISO

 Merhaba, HPE Lenovo Dell gibi üreticilerin fiziksel sunucularına ESXI kurmak isterseniz Üreticiye özel hazırlanmış Custom ESXI ISO'Ları...